Prednostné a iné poplatky

24. februára 2015, viktor33, Nezaradené

Neviem či pán doktor Pástor vie o čom hovorí, alebo či si myslí, že väčšina obyvateľstva je iba „Misere plebs contribuens“, teda úbohý poplatný ľud.

Ako lekár by mal vedieť, že prednostné ošetrenie je (bolo a bude) vždy a všade pri naliehavých prípadoch ako je úraz alebo kolaps .

Nič predsa nebráni lekárovi aby najprv od ordinoval klientov ktorí sú v čakárni podľa poradia v stanovenej pre toto ordinačnej dobe a potom v ďalšej stanovenej dobe tých, ktorí boli objednaní na dohodnutý čas a za dohodnutý poplatok. Ak si myslí, že to je nerealizovateľné tak, ja ho k takto ordinujúcemu špecialistovi zavediem. A zároveň uvidí, že tento dáva za platené úkony vytlačený doklad, ktorý má aj číslo z pokladničného denníka. Je naozaj smiešna argumentácia o úbytku na daniach, nakoľko obyčajne sa nedáva pacientovi   žiaden príjmový doklad za rôzne (podľa uváženia lekára) úkony a ak sa dá, tak nemá číslo z pokladničného denníka, teda je to len zdrap papiera. Ak niekto uvádza jeho ročný príjem z „drobných darov od vďačných pacientov“ je 5000 Euro, zhrnul ho do svojho daňového priznania?

Ako študent (otec bol poistený) som chodil k dentistovi niekedy aj poobede, neviem kedy začínal, no v jeseni sa pamätám, že vonku už bola tma, teda určite aj do 17-tej. Čo bráni aby lekári ktorí chcú, ordinovali aj poobede?

My „bežní pacienti“ vieme, že sú ordinácie kde sa platí prakticky za všetko a niekde naozaj iba za predpísané úkony. Pri návštevách predsa vidíme, že za ten istý úkon v jednej ordinácii sa platí a v inej je bezplatný. Sú aj takí špecialisti ktorí „prednostné ošetrenie“ nepraktizovali-

Ak má v tom nejasnosti tak nech si dá námahu a pricestuje, rád mu urobím exkurziu.

A nakoniec. Zdravotníctvo je podnikanie ako každé iné, či už je to SZČO, SRO alebo AS. Preto v prvom rade v každej čakárni by mal byť aj vyvesený úplný cenník za úkony v príslušnom zdravotníckom zariadení. Čo nato vážená Komora?